1149
Joanna Ćwiek 17.04.2015

2 miliardy euro dla młodych. Unia walczy z polskim bezrobociem

2 miliardy euro dla młodych. Unia walczy z polskim bezrobociem

fot: Pixabay.com/Domena publiczna

Bezrobocie wśród osób młodych to jeden z najpoważniejszych problemów w Polsce. I choć w ciągu ostatniego roku liczba bezrobotnych Polaków poniżej 25 roku życia zmniejszyła się aż o 100 tysięcy, to wciąż sytuacja na tym rynku pracy wygląda nie najlepiej.

Z danych Eurostatu wynika, że obecnie bez pracy jest 21,1 proc. młodych Polaków. Niestety, trudność w znalezieniu zajęcia, to zła wróżba na całe życie.

– Są badania, które pokazują, że im szybciej po zakończeniu edukacji rozpocznie się pracę, tym większa szansa na zbudowanie silnej pozycji zawodowej. Ci, którzy na samym początku popadają w długotrwałe bezrobocie, obarczeni są większym ryzykiem utraty pracy w późniejszych latach – mówi wiceminister pracy Jacek Męcina.

Dodaje, że obecnie dąży się do tego, by młody ofertę pracy czy stażu dostał najpóźniej cztery miesiące po uzyskaniu dyplomu.

– Polepszenie sytuacji młodych na rynku pracy powoduje, że rzadziej decydują się na wyjazdy zarobkowe za granicę, częściej wracają do kraju z emigracji i chętniej też podejmują decyzję o założeniu rodziny – zwraca uwagę wiceminister.    

Łatwo powiedzieć, trudniej wykonać. Sytuacja na rynku pracy, dwucyfrowe bezrobocie i tzw. rynek pracodawcy nie sprzyja zatrudnieniu młodych. A pracodawcy najchętniej widzieliby ich jako wiecznych stażystów lub osoby pracujące na cywilnoprawnych kontraktach. Aby przerwać ten zaklęty krąg, potrzeba pomocy i finansów z zewnątrz. Dlatego właśnie zdecydowano o uruchomieniu specjalnych programów wspierających młodych na rynku pracy.

2 mld euro dla młodych  

Młodzi poszukujący pracy mogą liczyć na wsparcie w ramach programu  Wiedza Edukacja Rozwój Na jego realizację w nowej perspektywie przeznaczono 4,6 mld euro (ze środków UE), z czego 37 proc. tej kwoty (1,7 mld euro) przeznaczono właśnie na wsparcie młodych. Szacuje się, że te pieniądze trafią do 700 tys. osób do 30 roku życia.

Kto będzie mógł skorzystać z tych środków? Przede wszystkim osoby z tzw. grupy NEET (ang. "Not in Education, Employment, or Training"), czyli ci, którzy nie uczą się, nie szkolą i nie pracują. Podejmowane w ramach tego programu działania, mają przyczyniać się do ich aktywizacji zawodowej oraz poprawy sytuacji na rynku pracy. Według Eurostatu liczba takich osób w Polsce wynosi ok 2 mln. 

Poprzednia Strona 1 z 2 1 2 Następna
1149 Co sądzisz? Zajrzyj do komentarzy

Komentarze1149

Popularne Najnowsze

qbek 18 kwietnia 2015 15:26:55
231 34
Bezrobocie to problem "nadprodukcji Inżynierów" Nie umieją kompletnie nic, są roszczeniowi i nie potrafią pracować. Gdyby 95% z nich skończyło by zawodówkę to i może byłoby lepiej a tak pieniądze wyrzucone w błoto. Niestety dziś nawet małpa może ukończyć studia i to jest nasz problem...wystarczy tylko zapłacić.
Pokaż cały komentarz
Józek 19 kwietnia 2015 09:15:46
18 4
Szkoła przygotowuje osoby do pracy a nie uczy pracować, tylko że ta praca musi być, ale skoro w ZUS jest zarejestrowane 15 milionów na 25 milionów osób w wieku produkcyjnym to o czym mówimy? nie wierzysz to zajrzyj do statystyk GUS i ZUS.
Pracować uczą mistrzowie tylko że oni nie pracują za 1000 zł.
Pokaż cały komentarz
lupus 19 kwietnia 2015 09:28:44
34 3
To prawda niestety. Kto jest pracodawcą i zatrudniał inżynierów po studiach ten wie co to za miernoty. Dla jasności, nie wszyscy. Kiedyś była zwykła kosmetyczka. Dziś kończy - Wyższa szkoła promocji zdrowia- (WTF?) i ma dyplom, i tytuły, już nie jest kosmetyczką, tylko kosmetolożką :) a umie niestety połowę tego co kiedyś dobra zawodówka uczyła. I zaczynają się żądania i wymagania. Zdecydowanie zatrudniam osoby po 40 roku życia bo mają rozum i umieją go używać. Wydajność, może ciut mniejsza niż człowieka młodego ale za to efekty pracy o niebo lepsze.
Pokaż cały komentarz
Gość 29 kwietnia 2015 21:15:22
17 2
To tu się mylisz
Studia to sam sobie opłacasz.A to zasrane Państwo w niczym nie pomaga tylko jak ujebać godnego. Bo oni mają stołki dożywotnio aź do następnych pokoleń.
Pokaż cały komentarz
darko 30 kwietnia 2015 17:05:56
7 7
moze i fakt, ale osoby starsze nie zawsze maja wiecej rozumu w glowie niz osoby mlodsze, sugerujesz sie wiekiem jakby to wiek mowil o jasnosci umyslu. Postaraj sie nastepnym razem poszukac czlowieka ambitnego a zarazem mlodego a zobaczysz kogo bedziesz mial pod swoim skrzydlem
Pokaż cały komentarz
płatne_studia. 6 maja 2015 22:10:30
9 0
nom dziś kończą studia ci którzy płacą. Ci co nie płacą najczęściej nie kończą.
Nie muszą wiele umieć, ważne, że zapłacą za poprawki, warunki, powtarzania przedmietu, semestru. I przyjąc jak najwięcej rządowy $ - za ilość studentów. Często łatwiej znaleźć dobrego pracownika bez wykształcenia, niż młodego z tytułem inż. Ten 1 zwykle więcej potrafi i nie żąda nie możliwych do spełnienia warunków.
Pokaż cały komentarz
mia 10 maja 2015 15:28:41
12 4
studiów dziennych państwowych małpa skończyć nie może.
Pokaż cały komentarz
Bobi 21 maja 2015 15:39:10
11 1
Fakt jestem po 45 roku życia i jestem na moich 4 studiach bo nie mam pracy i tylko powiem że pojecie ambitny dzisiaj ma inne znaczenie, kiedyś ambitny to był ktoś kto się uczył był solidny i nie bał się pracy, a dzisiaj to ktoś kto po trupach idzie do celu ale najmniejszym kosztem własnym.
Co do poziomu dzisiejszych uczelni to faktycznie jest słabszy ( pierwsze moje studia w 1989 UŚl) , ale gdyby teraz chcieli wyrównać poziom to pewnie z 5 % by kończyło te szkoły. Co do starszych to zgadzam się w pełni ale to już tak jest że jeden jest mądry, a drugi nie. Tylko że gdy ja byłem młody to technikum to już było coś, a teraz jak idę pytać o pracę to tylko zerkają co ten dziadek chce ( jestem głownie informatykiem) w nowych technologiach. Pozycja zawodowa w tym kraju to mit , na zachodzie z mim CV nawet bym miesiąca nie był bez pracy, a w tym kraju ....
Pokaż cały komentarz
Bobi 21 maja 2015 15:42:39
3 2
Fakt jestem po 45 roku życia i jestem na moich 4 studiach bo nie mam pracy i tylko powiem że pojecie ambitny dzisiaj ma inne znaczenie, kiedyś ambitny to był ktoś kto się uczył był solidny i nie bał się pracy, a dzisiaj to ktoś kto po trupach idzie do celu ale najmniejszym kosztem własnym.
Co do poziomu dzisiejszych uczelni to faktycznie jest słabszy ( pierwsze moje studia w 1989 UŚl) , ale gdyby teraz chcieli wyrównać poziom to pewnie z 5 % by kończyło te szkoły. Co do starszych to zgadzam się w pełni ale to już tak jest że jeden jest mądry, a drugi nie. Tylko że gdy ja byłem młody to technikum to już było coś, a teraz jak idę pytać o pracę to tylko zerkają co ten dziadek chce ( jestem głownie informatykiem) w nowych technologiach. Pozycja zawodowa w tym kraju to mit , na zachodzie z mim CV nawet bym miesiąca nie był bez pracy, a w tym kraju ....
Pokaż cały komentarz
Gość 1 czerwca 2015 06:54:01
1 2
zwykle studia opłaca ci mamusia bo gdybyś sam,to pewnie nie miałbyś problemu z pracą po studiach więc jeśli ktoś cię "uj***e" to patrz w lusterko
Pokaż cały komentarz
mark 9 lipca 2015 22:30:23
6 0
Może małpa skończyć o to przykład jak to zrobić. Idziesz na licencjata do szkoły gotowania na gazie np.: administracja. Tam płacisz 320 zł na miesiąc i po 3 latach jesteś absolwentem z gównianym dyplomem. Póżniej zapisujesz się na kontynuację np.: na Uniwersytet Jagieloński i po 2 latach masz mgr. z Uniwersytetu Jagielońskiego ( pożiom na mgr już jest niski nawet na UJ ) Pracodawcy pokazujesz tylko dyplom z UJ ,a tamtych studiów nie wpisujesz nawet do CV.
Pokaż cały komentarz
mark 9 lipca 2015 22:30:36
3 1
Może małpa skończyć o to przykład jak to zrobić. Idziesz na licencjata do szkoły gotowania na gazie np.: administracja. Tam płacisz 320 zł na miesiąc i po 3 latach jesteś absolwentem z gównianym dyplomem. Póżniej zapisujesz się na kontynuację np.: na Uniwersytet Jagieloński i po 2 latach masz mgr. z Uniwersytetu Jagielońskiego ( pożiom na mgr już jest niski nawet na UJ ) Pracodawcy pokazujesz tylko dyplom z UJ ,a tamtych studiów nie wpisujesz nawet do CV.
Pokaż cały komentarz
Valadmir 9 lipca 2015 23:09:13
8 0
Co z tego, że 90% inżynierów utrzymuje (bo na zasiłki ktoś musi zarobić) 90% pań i panów po zarządzaniu, filozofii, marketingu i innych "modnych kierunkach". Najgorsze okazuje się to, że "inżyniery" się cenią i nie chcą pracować za darmo... Skoro zawodówki takie super to dlaczego na każdym ogłoszeniu o pracę w zawodzie technicznym w wymaganiach na pierwszym miejscu widnieje wyksztalcenie wyższe? Zatrudniajcie ludzi po zawodówkach i technikum jeśli to takie kąski. Nie przeczę, że to właśnie te szkoły powinny kształcić inżynierów jak to było kiedyś, problem w tym, że obecnie dobrych szkół technicznych (nie mówiąc już o zawodówkach gdzie trafiają z reguły najgorsze szumowiny z gimnazjów) po prostu nie ma i jedyną możliwością jest droga: liceum -> studia techniczne lub mieszkanie w Krakowie gdzie znajdzie się szanowane technikum. To nie wina głupich inżynierów tylko systemu szkolnictwa doprowadzanego regularnie do ruiny
Pokaż cały komentarz
Sara 10 lipca 2015 13:13:05
14 0
Jestem lekarzem,przychodzą do mojego miejsca pracy praktykanci (studenci).Mało który jest zainteresowany swoim przyszłym zawodem.Nie umieją szybko reagować w nagłych sytuacjach ( większość rozdziawia buzie i nie wie co ze sobą zrobić).Nie interesuje ich pacjent,leki jakimi dysponujemy,dawkowanie,procedury.Jedyne co leży w kręgu ich zainteresowań to jak najszybciej wyjść do domu.I co to za lekarz?,uczelnie produkują takie ciamajdy bez ikry i chęci nauki.Ale wymagania na praktykach czy potem w zawodzie to państwo doktorzy mają królewskie.
Pokaż cały komentarz
AGA@ 11 lipca 2015 11:13:31
2 4
Sorry Bobi, ale albo jesteś złym pracownikiem, albo wyjątkowym nieudacznikiem. Jestem osobą mniej więcej z Twojego pokolenia i nie znam nikogo, nikogo z mojego otoczenia, kto by w tym wieku, nie miał już jakiejś pozycji zawodowej, stanowiska, dobrze lub bardzo dobrze prosperującej firmy. Owszem, w latach 90-tych, bardzo ciężko było o pracę, ale nie teraz.
Pokaż cały komentarz
AGA@ 11 lipca 2015 11:14:37
2 1
Sorry Bobi, ale albo jesteś złym pracownikiem, albo wyjątkowym nieudacznikiem. Jestem osobą mniej więcej z Twojego pokolenia i nie znam nikogo, nikogo z mojego otoczenia, kto by w tym wieku, nie miał już jakiejś pozycji zawodowej, stanowiska, dobrze lub bardzo dobrze prosperującej firmy. Owszem, w latach 90-tych, bardzo ciężko było o pracę, ale nie teraz.
Pokaż cały komentarz
qweqwr 11 lipca 2015 15:32:06
1 0
Gdyby była nadprodukacja inżynierów to by ne było ogłoszeń 80 programistów zatrudnię od zaraz. A to, że inżynier woli pracować za 3000 E lub funtów zamiast za 2500 zł to już inna kwestia.
Pokaż cały komentarz
malabiala 11 lipca 2015 17:22:51
0 0
To spróbuj przebrnąć choćby przez pierwszy rok Politechniki Poznańskiej. Uwierz, nie każdy jełop ma szanse zostać inżynierem.
Pokaż cały komentarz
koks 12 lipca 2015 08:44:35
0 0
Rozumiem ze piszesz na wlasnym przykladzie
Pokaż cały komentarz
Gość 12 lipca 2015 09:11:17
0 0
studia a studia to jest różnica, po AGH czy dobrej polibudzie jest praca, a jak się kończy WSZ w Koziej Wólce to roboty nie ma...
Pokaż cały komentarz
Jjsjdjdkdj 12 lipca 2015 21:57:05
0 0
Mój mąż mając 46 lat starał sie o prace to pracodawcA powiedział ze jest za stary. Nawet sie z nim nie spotkał, ani nie sprawdził jego umiejętności. Nie ma pracy ani dla młodych, ani średnich ani starych
Pokaż cały komentarz
Micbal 12 lipca 2015 23:50:57
0 0
Powiem wam inaczej. Nie tylko w Polsce jest ten problem. W Irlandii czy UK jest jeszcze inaczej. Otoz mieszkajac w Irlandii skonczylem studia jako elektronik inzynier. Przedtem w Polsce zrobilem licencjata z informatyki (specjalnosc multimedia). Otoz mam to w CV i wyslalem 10 ogloszen do pewnej miedzynarodowej firmy piszacej oprogramowania dla roznorakiego biznesu. Nawet jedna aplikacje wyslalem na staz. Ani slowa nie odpisali. Wiem ze potrzebuja bo sie rozbudowuja. Oba kierunki studiow mam ukonczone z wyroznieniem. Programowac umiem w kilku jezykach (choc wole niskopoziomowe). Teraz najlepsze. Mam znajomych ktorzy tam pracuja i jeden z nich (zatrudniony jako ksiegowy jakies 4 mies. temu) mowi mi ze przyjmuja ludzi po kursach z FAS-u czyli posredniaka. Kursy 6 miesiecy (oczywiscie zaplaca za ich zrobienie) a takze ciapatych i czarnych. Na ostatnie zatrudnione 25 osob 3 byly biale. Reszta ciapaci i murzyni. To sie nazywa "positive racism". Takze nie przejmujcie sie. Nie tylko w Polsce studia goowno daja. Malo tego jest gorzej bo i znajomosci juz nie pomagaja. Trzeba miec odpowiedni kolor skory a najlepiej byc jeszcze pederasta albo muslimem a do trgo niepelnosprawnym. Robota gwarantowana.
Pokaż cały komentarz
ZK 18 kwietnia 2015 17:52:25
193 4
czy ktoś kiedykolwiek rozliczył nawiedzonych z tych cudownych "programów" ? Kolejny cudowny, odkrywczy, nowatorski pomysł za ogromna kasę a efekt jak zwykle żaden.
Pokaż cały komentarz
darko 30 kwietnia 2015 17:09:22
7 2
to wszystko co bedzie sie dzialo za kilkanascie lat bedzie zalezec wylacznnie od ludzi mlodych, a problem tez nie polega na w 100% na panstwie ale tez w rodzicach, wychowajmy dzieci godne i pracowite, mezczyzn ktory udzwigna temat a nie lazi jeden z drugim w rurkach i chowaja sie za dziewczynami. Prawdziwy facet to i w Afryce sie ustawi
Pokaż cały komentarz
Gość 12 lipca 2015 22:40:25
1 0
taki madrala z ciebie tak ,to przyjedz w lubuskie do zatoki czerwonych swin i nie majac plecow,oraz np,bedac patriota itd znajdz prace to zaraz ci rurka zmieknie cymbale wyjety jak z innego swiata chlopie tu juz nawet psy przestaly d****i szczekac praca tylko dla slusznych i poslusznych a reszta ma zdychac ,postkomuna kwitnie.https://www.youtube.com/watch?v=URRtAzov6WA
Pokaż cały komentarz
Krzyśko 18 kwietnia 2015 08:01:39
181 3
Wszystko wychapią firmy szkoleniowe. Taki system nic nie da, nie sprawdził się po za tym, że bezrobotnymi nie są trenerzy w consultingach, którzy przyjeżdżają na wykłady takimi brykami, że się w głowie lasuje. Wystarczy, żeby ZUS był płatny procentowo od przychodu bez stawki minimalnej - to zobaczycie jak zaczną ludzie firmy rozwijać. Podatek dochodowy powinien być płacony dopiero po opłaceniu ZUS, uzbieraniu minimalnej życiowej tj. po mojemu 3.000 zł. Dopiero od zarobku powyżej 3000 zł powinien być płacony podatek dochodowy w wysokości 10% .
Pokaż cały komentarz
nn 18 kwietnia 2015 08:30:26
27 0
Masz 100% racji ale nasz rząd do tego nie dopuści.
Pokaż cały komentarz
pan_dekielek 6 maja 2015 22:04:47
4 3
Gdyby tak było wpływy do budżetu stanowiłyby mniej niż obecne 70%. Dlatego to nie przejdzie przy obecnej sytuacji gospodarczej naszego kraju. Dno i 7m mułu. tak żyjemy.
Pokaż cały komentarz
1.2.3.5.7.11 12 lipca 2015 19:25:28
2 0
Oczywiście masz rację. Już podstawy wiedzy wystarczą by uświadomić sobie, że państwo bez prawa nie ma racji bytu, państwo które nie produkuje - traci. "Nieznajomość prawa szkodzi" - przerodziło się to niegdyś mądre stwierdzenie w Polsce dzisiejszej w absurdalny frazes. Życia nie wystarczyłoby aby 'ogarnąć' nasze Prawo (karne, skarbowe, podatkowe, cywilne, rodzinne, wyborcze, autorskie, antymonopolowe etc.), wyspecjalizować się we wszystkich dziedzinach, przy czym nierzadko co kwartał dochodzi kilkadziesiąt 'nowinek' od naszych wspaniałych ustawodawdzców - NIEMOŻLIWE. Mnie przypomina się natychmiast jeszcze jeden cytat 'Dajcie mi człowieka a znajdę na niego paragraf'.
U nas przemysł zniszczono a co gorsze, nie pozwala się na jego funkcjonowanie i rozwój.
Pokaż cały komentarz
Gość 17 kwietnia 2015 23:34:20
142 3
Chodziłem na kursy i szkolenia również na kurs po którym kilka osób miało dostać pracę w firmie tworzonej na potrzeby gminy. Kursy zdane a pracy niet bo tą pracę dostali ci co nie chodzili na kursy a nawet się przenieśli z firm gdzie pracę już mieli.. Tak więc kasa z uni poszła w błoto i tak jest z tysiącami kursantów a wszystko to pic na wodę by pokazać jak to nierząd w tym kraju dba i stara się o bezrobotnych.
Pokaż cały komentarz
pan_dekielek 6 maja 2015 22:02:13
6 0
Przecież o to chodzi, by wziąśc dotację na coś co nie ma żadnego uzasadnienia, poza kolesiostwem. Ważne że oni dostali kasę za spełnienie swoich celów (kasa za x szkoleń). Tak, naprawdę, że te szkolenia nic nie dają to już nikt nie dba. Ważne, że były i pieniądze za się dostało. Kasa w naszym kraju w większości z takich możliwości jest marnowana, przejadana, aby tylko samemu coś zgarnąć przy tej okazji.
Pokaż cały komentarz
Bobi 21 maja 2015 15:40:46
3 0
Bo u nas nie maja pracy ci co potrafią tylko Ci z plecami!
Pokaż cały komentarz
ZK 9 lipca 2015 18:07:02
1 0
to po co te "kursy" jeżeli te czynności może wykonywać każdy ?
Pokaż cały komentarz
zwyczajny Polak 13 lipca 2015 09:39:23
0 0
Nie pytaj co zrobi dla ciebie twoje państwo ,powiedz co możesz dla swojego kraju zrobić
Pokaż cały komentarz
statystyk 18 kwietnia 2015 17:43:50
141 3
w styczniu 2015 roku GUS odnotował między innymi wśród bezrobotnych- 605,7 tys. osób do 30 roku życia(31,6%) i 493,4 tys. osób bezrobotnych powyżej 50 roku życia (25,7%). Są to grupy które już obejmowano jakimiś programami. Gdzie w takim razie są efekty ?
Pokaż cały komentarz
Polska-kraj-biedakow 6 maja 2015 22:21:59
10 0
nie ma. Skoro więcej firm pada niż powstaje to nie będzie efektów.
Polska to kraj biedaków. Klient masowy to klient egzystujący na graznicy możliwości. W takich warunkach firmy, które zajmują się czymś innym niż zaspokojeniem podstawowych potrzeb mają mocno pod górkę. Klientów będzie jak na lekarstwo. Kiedy tak wyglada gospodarka kolejne firmy nie są osiągać satysfakcjonujących wyników(zysków) powodując zepchnięcie do tej grupy coraz większej liczby osób. Co się przekłada na coraz mniejszy potencjał rynku poza podstawowymi dobrami, przez co kolejne firmy są zmuszane to rezygnacji z prowadzenia działalności, a jej pracownicy trafiają do szarej masy osób które będą żyć na poziomie mediany. Zostaje tylko elita osób, które potrafią zadbać o siebie i swoich znajomków. To jest droga, jaka jest używana do zniszczenia polskiej gospodarki. Skuteczna. Prosta. Realizowana. Funkcjonująca.
Pokaż cały komentarz
Gość 10 lipca 2015 17:29:55
2 0
są m.in na cmentarzu
Pokaż cały komentarz
Gość 17 kwietnia 2015 20:41:56
138 4
Z mojej wypłaty jakieś 45% idzie na PAŃSTWOWE podatki. Do tego, w każdych zakupach 23% VAT do Skarbu PAŃSTWA, a w niektórych (np. paliwo) jeszcze akcyza. CO MI ZA TO DAJE PAŃSTWO? Opiekę zdrowotną? Ośmiogodzinny dzień pracy? Pewność emerytury? przyjaznego urzędnika? pomocnego policjanta? Wszystkie te rzeczy znajdują się w solidnych systemach państw zachodnich. W postpeerelowskim grajdołku, gdzie (w przeciwieństwie do Niemiec, Słowacji, Czech i Węgier) nikt nie rozliczył komuny i komunistów mam nieprzyjazne państwo, uwłaszczonych towarzyszy, nadmierne opodatkowanie, zero samodzielnej polityki zagranicznej
Pokaż cały komentarz
ewa 19 kwietnia 2015 14:18:20
24 0
Opie4kę zdrowotną ,to ty sobie sam zapewniasz płacąc na NFZ.Co roku jak robierozlicze3nie roczne widząc jak razem z mężem płacimy prawie 6000zł na NFZ,z tego państwo łaskawie rzuci do POZ ok.280żł na nasze leczenie.Banda,złodziejstwo i tyle.Nikt z rządzących nie dopuści do likwidacji składek NFZ,ZUS,bo to jest najmętniejsza woda,z której się w ogóle nie rozliczają i tu jest największe pole do nadużyć
Pokaż cały komentarz
z niewolnika nie ma pracownika 10 maja 2015 17:58:06
17 0
Polska gnije. Mamy komunizm biurokratyczny. Praca staje się bezsensowna gdy 80% jest kradzione przez bankiera, urzednika i polityka.
Pokaż cały komentarz
Gość 11 lipca 2015 18:50:37
3 3

PO ostrzega przed scenariuszem greckim gdy Prawo i Sprawiedliwość dojdzie do władzy. Tymczasem to PO z PSL prowadzą nas do bankructwa zadłużając nas na potęgę (uratowało ich chwilowo zagrabienie nam obywatelom około 150 miliardów z OFE) i dlatego trzeba ich koniecznie odsunąć od władzy. W dodatku PO krzyczy, że na nic nie ma pieniędzy, a sama składa wiele obietnic na które jednak są pieniądze - czyli to jakaś schizofrenia tej partii. Co więcej Komorowski znowu mówi o potrzebie wejścia do strefy euro, a to nie jedyny, ale ważny powód problemów Grecji. Prawo i Sprawiedliwość gdy rządziło zmniejszyło znacznie deficyt budżetowy i gdyby rządziło w 2008 roku była szansa na nadwyżkę budżetową. Wbrew temu co mówi PO i ekonomiści związani z establishmentem propozycje Prawa i Sprawiedliwości są rzetelnie policzone - zresztą nawet gdyby było kilka miliardów niedokładności to między 39 miliardów wydatków, a 73 miliardami wpływów jest ogromna różnica i kilka miliardów w jedną czy drugą stronę niczego nie zepsuje w tych planach. PO musi atakować te wyliczenia, bo inaczej byłoby oczywiste dla wszystkich, że 8 lat gdzieś miała interesy znacznej większości Polaków, którzy zarabiają średnio, mało lub bardzo mało.
Pokaż cały komentarz
as 12 lipca 2015 14:21:57
1 2
Ogolnie panstwo zostawia Ci okolo 30% efektow twoje pracy. W Rzymie niewolnik dostawal 10% mysle wiec ze to sprawiedliwe .
Pokaż cały komentarz
Gość 17 kwietnia 2015 14:59:42
128 31
dlaczego wsparcie mają dostać ci którzy się nie uczą nie szkolą i nie pracują? Dużo osób którzy włożyli mnóstwo wysiłku w zdobywanie wiedzy, odbyli kursy nie znajdują pracy i w takie osoby należy inwestować. A ludziom z grupy NEET nie powinno się dawać ryby zamiast wędki, rybę oni strawią i zapomną ze w ogóle dostali, a nawet jeśli nie zapomną to będą chcieli więcej. Trzeba ich uczyć zawodu, aktywizować. Nie uważam żeby w Polsce było tak źle, że to z winy państwa oni pozostają w grupie NEET, oczywiście nie jest w Polsce dobrze, ale to głównie od tych ludzi zależy jak potoczą się ich dalsze losy.
Pokaż cały komentarz
Natalia 17 kwietnia 2015 15:16:35
15 3
Grupa NEET obejmuje też np. absolwentów uczelni wyższych, którzy poszukują pracy, nie są to osoby które w ogóle nie mają żadnych kwalifikacji, ale osoby które w obecnym momencie życia nie pracują i nie uczą się (dziennie, bo np. podyplomowo mogą i nadal wliczają się do tej grupy) więc warto najpierw się zorientować a potem pisać głupoty
Pokaż cały komentarz
Gość 17 kwietnia 2015 20:51:03
16 3
Zgadzam się w 100 %. Jeśli ktoś nie chce się uczyć ani pracować żadne pieniądze unijne tego nie zmienią.
Pokaż cały komentarz
ed 19 kwietnia 2015 10:47:21
11 1
A mówią tak ci, którzy bez problemu dostali pracę i mieli łatwy start w życiu ( oczywiście nikt nigdy się do tego nie przyzna ). CHCWD, cwaniaczku. Jedno, co cieszy, to fakt, że choćbyś tyrał jak zwierzę, to i tak będziesz miał śmiesznie niską emeryturę, bo Cię Twoje państewko okradnie, toworzone przez takich jak Ty ;)
Pokaż cały komentarz
ktos kto ma dosyc 22 kwietnia 2015 19:47:32
11 0
mam pieprzona schize w moim miescie był kiedyś zakład zgoda dla osob nie pelnosprawnych wiiecie co tam dzis jest jedno wielkie gruzowisko wszystko rozpieprzyli nie ma nic, słowo daje w tym kraju byc alkocholikiem to jest wielki plus ale schizofrenikiem wiecie nie warto być mam renty 760 zł porónuja nasz kraj w rozmowach o cenach alkocholu d o szwecji pani Kaja do krajów skandynawskich ale dlaczego nie mówią nic o podstawowych rachunkach gaz prąd itp tu mamy już unię prawda? czy możę ja jestem idiotą i mam jak zwykle zwidy.... a wiecie jakie są w szpitalach psychiatrycznych fajne warunki tam jest zarypiascie, aha i ni e latam z siekierą za ludźmi by nie bylo wiecie wiecej mi sie pisać niechce pa wszystkim
Pokaż cały komentarz
Gość 12 lipca 2015 06:08:34
1 0
ty prostaku pustaku....papier najwyzszej uczelni w tym debilandzie nie daje minimum wage job...idz sie jeb na dzrewo.
Pokaż cały komentarz
Pokaż więcej komentarzy
Nowe pieniądze z UE dla przedsiębiorców. Sprawdź, jak je otrzymać

Nowe pieniądze z UE dla przedsiębiorców. Sprawdź, jak je otrzymać

W nowej finansowej perspektywie unijnej więcej pieniędzy będzie przeznaczone na wsparcie dla przedsiębiorców w postaci instrumentów zwrotnych. Czyli nieco odmiennie niż poprzednio. Różnice tłumaczy
Unijne środki czekają na przedsiębiorców. Wnioskuj nawet na drugim końcu Polski

Unijne środki czekają na przedsiębiorców. Wnioskuj nawet na drugim końcu Polski

Webinarium testowe widok

Webinarium testowe widok

Unijne pieniądze dla firm. Bez zbędnych formalności!

Unijne pieniądze dla firm. Bez zbędnych formalności!

Już za kilka miesięcy zostaną rozpisane pierwsze konkursy na pieniądze dla przedsiębiorców, w ramach kolejnej transzy funduszy unijnych, zaplanowanych na lata 2014-2020. Tym razem pieniądze mają się

pokaż więcej