1182
Maciej Kusznierewicz 22.05.2015

Biznesmeni z Kutna próbują wskrzesić polską motoryzację

Biznesmeni z Kutna próbują wskrzesić polską motoryzację

fot: (wp.pl)

Za nieco ponad rok miłośnicy aut rodzimej produkcji będą mogli spełnić swoje marzenia. Wtedy do otwartej sprzedaży ma trafić współczesne wcielenie kultowej „Skarpety” – Syrenka, której prototypy właśnie przechodzą testy i badania.

Polski przemysł motoryzacyjny lata świetności ma już dawno za sobą. Jednym z jego dzieł jest Syrena, którą produkowano w latach 1957-1983. Choć pod wieloma względami była niedoskonała, do dziś wzbudza sentyment. Właśnie ta słabość sprawiła, że prezesi dwóch kutnowskich firm postanowili wskrzesić kultową markę.

Tak zrodził się pomysł na Syrenkę, nad którą od 2012 r. pracują projektanci i konstruktorzy zaangażowani przez AMZ-Kutno – przedsiębiorstwo znane z montażu samochodów specjalnego przeznaczenia, w tym karetek i pojazdów wojskowych (Tur, Dzik, Żubr). Auto ochrzczono Syrenką z konieczności, gdyż prawa do historycznej nazwy należą do innego podmiotu. Drugim udziałowcem projektu i zarazem pierwszym odbiorcą Syrenki jest Polfarmex, producent leków i suplementów diety.

Na początek kilkaset sztuk

– Początkowo był to projekt patriotyczny. Chodziło o przywrócenie polskiej motoryzacji, choćby w małym stopniu. Z czasem przerodziło się to w przedsięwzięcie biznesowe. Chcemy, by produkcja tego samochodu miała ekonomiczne uzasadnienie i była trwała – tłumaczy Andrzej Stasiak, główny konstruktor.

Na razie istnieje pięć egzemplarzy prototypowych. Trwają starania o homologację, która ma zostać przyznana do końca tego roku, po przejściu wszystkich badań i testów. Twórcy planują uruchomić produkcję dla szerszego grona klientów w drugiej połowie 2016 r. Wcześniej powstanie seria homologacyjna. Początkowo z taśmy ma zjeżdżać 300-500 sztuk rocznie.

Oto Luna - robot, który ćwiczy z pacjentem. Rewelacyjny sprzęt z Polski

– Marzy nam się produkcja wielkoseryjna, ale to wymaga czasu, doświadczenia i zgromadzenia o wiele większego budżetu, przykładowo na lepszy park maszynowy – przyznaje Stasiak.

Cały projekt wart jest prawie 7,5 mln zł, z czego 4,5 mln zł to dotacja z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju w ramach programu Demonstrator. Taka kwota mocno ogranicza skalę przedsięwzięcia.

Poprzednia Strona 1 z 3 1 2 3 Następna
1182 Co sądzisz? Zajrzyj do komentarzy

Komentarze1182

Popularne Najnowsze

Gość 22 maja 2015 18:08:32
822 37
Cena nie powinna przekraczać 40 tys. zł Jeśli przekroczy ludzie kupią VW Polo
Pokaż cały komentarz
olo 23 maja 2015 12:11:33
56 9
ja bym kupił i był bym inny niż masa krytyczna tego kraju.
Pokaż cały komentarz
Jacek 26 maja 2015 06:30:27
18 29
Pokaż cały komentarz
Ukryty ze względu na zbyt dużą ilość negatywnych ocen. Pokaż
Gość 26 maja 2015 22:49:16
9 32
Pokaż cały komentarz
Ukryty ze względu na zbyt dużą ilość negatywnych ocen. Pokaż
dfb 27 maja 2015 22:39:03
6 16
Pokaż cały komentarz
Ukryty ze względu na zbyt dużą ilość negatywnych ocen. Pokaż
syren 5 czerwca 2015 01:06:31
3 4
To bedzie auto dla snobow z kasa... Mimo ze jego wartosc rzeczywista wysoka nie bedzie...
Pokaż cały komentarz
JP 6 czerwca 2015 10:12:45
7 2
Najlepiej, zeby byla za darmo cmoku glupi !!!
Pokaż cały komentarz
rysio 19 czerwca 2015 10:25:16
1 1
pewnie dorabiajmy niemca, amerykanina, ruska, japońca, chińczyka, bo wszystko co POLSKIE jest do dupy. Właśnie takie podejście niszczy ten kraj powinniśmy wspierać rodzimą prodykcję
Pokaż cały komentarz
KRZYCH 23 maja 2015 20:16:04
652 110
OBECNA POLSKA NIC NIE WYTWORZYŁA - NIE WYBUDOWAŁA ANI JEDNEGO DUŻEGO ZAKŁADU - ELEKTROWNI, HUTY, KOPALNI BA NAWET Z WYBUDOWANIEM DROGI MA PROBLEM. ZNISZCZYŁA I ROZGRABIŁA JEDYNIE TO CO WYTWORZYŁA TAMTA. KAZDY ZAKŁAD I FIRMA WYMAGA NAKŁADÓW NA REMONTY I ROZWÓJ OBECNA POLSKA TEGO NIE CZYNIŁA EKSPLOATUJAC JE BEZ NAKŁADÓW CZYLI NAZYWAJĄC RZECZ POPRAWNIE DEWASTUJAC MAJĄTEK WYTWORZONY PRZEZ TAMTA A NASTEPNIE WYPRZEDAŁA GO NIEMAL ZA DARMO. AKTUALNIE OBECNA POLSKA DEWASTUJE ELEKTROWNIE KTÓRE WSZYSTKIE W POLSCE WYBUDOWAŁA TAMTA POLSKA A OBECNA JE JEDYNIE EKSPLOATUJE NIE REMONTUJAC ICH - NIEBAWEM TEZ JAK CAŁY PRZEMYSŁ POLSKI ZDEWASTUJE JE DO TAKIEGO STOPNIA ZE NIE BEDZIE MOZNA ICH DALEJ EKSPLOATOWAĆ I OKAŻE SIE ZE TRZEBA JE ZAKMNĄĆ BO "SA STARE I NIERENTOWNE BO WYBUDOWAŁA JE TAMTA POLSKA I NIE WYTRZYMUJA KONKURENCJI RYNKOWEJ" - TAK WYBUDOWAŁA JE JAK WSZYSTKO TAMTA POLSKA A ZNISZCZYŁA JE SWOJA GŁUPOTA OBECNA. PRZY TAKIEJ EKSPLOATACJI KAZDY ZAKŁAD PO JEJ ZAKOŃCZENIU BEDZIE RUINA DO KTÓREJ DOPROWADZIŁA CAŁY PRZEMYSŁ OBECNA POLSKA. I DO NAWIEDZEŃCÓW - TAMTA POLSKA W NIEKTÓRYCH BRANŻACH BYŁA POTEGA EXPORTUJAC SWA MYSL TECHNICZNA I PRODUKCJE - W TAKICH KRAJACH JAK IRAK I IRAN BYLIŚMY POTEGA I WYGRYWALIŚMY NIEMAL WSZYSTKIE POWAŻNE PRZETARGI NA BUDOWE OGROMNYCH ZAKŁADÓW I JE REALIZOWALIŚMY (IRAK I IRAN BYŁ W STREFIE WPŁYWÓW ROSJI A TA W PRZECIWIEŃSTWIE DO USA DAWAŁA NAM DOSTEP DO ZLECEŃ Z TAMTYCH RYNKÓW). ZRESZTA BUDOWAŁA TAMTA POLSKA I W EUROPIE W TYM RÓWNIEŻ W NIEMCZECH. OBECNA POLSKA JEDYNIE WIERCI ZA DARMO STUDNIE W AFRYCE - BO NA TO JA TYLKO STAĆ. DLATEGO WYPADA TWÓRCOM OWEGO SAMOCHODU ZYCZYĆ POWODZENIA I OBY OBECNA CHORA POLSKA WAS NIE ZNISZCZYŁA SWA IGNORANCJA. PAŃSTWO WINNO WAM POMÓC DAJAC ULGI PODATKOWE A JEZELI ZACZNIECIE PRODUKCJE I AUTA BEDA UDANE WINNO JE KUPOWAĆ U WAS CHOC WATPIE BY W CHORYCH GŁOWACH W SEJMIE ZRODZIŁA SIE TAKA MYSL ZE OBOWIAZANI SA WAS WSPIERAC A NIE PRZEMYSŁ I GOSPODARKE INNYCH KRAJÓW - BO PRODUKUJECIE W POLSCE, DAJECIE PRACE POLAKOM I TU TEŻ PŁACICIE PODATKI W PRZECIWIEŃSTWIE DO FIRM ZAGRANICZNYCH KTÓRE PŁACA PODATKI W SWYCH KRAJACH A U NAS MAJA ULGI CZESTO DALEKO WIEKSZE NIZ FIRMY POLSKIE.
Pokaż cały komentarz
mzk 24 maja 2015 12:38:41
44 14
celowo było wszystko niszczone i odsprzedawane za grosze...
Pokaż cały komentarz
Boguś 24 maja 2015 11:14:17
40 12
Zgadzam się z Panem , niedługo Polska będzie krajem Emerytów bo młode pokolenie będzie pracować na inne kraje, nie naszą Polskę. Już wszystko w Polsce poupadało, i tak podziw ,że Polska tak zrujnowana pod każdym względem jeszcze funkcjonuje. Aby podtrzymywać swoje branże przemysłu, podtrzymywać i tworzyć własne miejsca pracy to w naszym kraju idzie w kierunku przeciwnym. Po co ludzie wykształceni w Polsce, po co młodzi ludzie w Polsce, po co zakłady produkcyjne, wszystko oddamy, za co umierali nasi przodkowie. (Taka nasunęła mi się aluzja do tego co jest.)
Pokaż cały komentarz
Gość 24 maja 2015 11:44:11
23 13
Sprawdź dokładnie a nie wypisujesz brednie. Przynajmniej co do elektrowni w Polsce
Pokaż cały komentarz
zybi 24 maja 2015 17:19:31
29 6
Odpowiedź również do Gościa: polska energetyka ledwo zipie (większość bloków energetycznych ma ok. 40 lat), płacimy za energię elektryczną prawie najdrożej w Europie, a do tego po raz pierwszy od 25 lat elektrownie w Polsce wyprodukowały mniej energii niż zostało w kraju zużyte. To są fakty, które łatwo można sprawdzić.
Pokaż cały komentarz
Gość 25 maja 2015 15:19:25
16 6
Prawdopodobnie będzie przetarg pod koniec roku wycenili Polskę na jakieś 4 miliony moherowych beretów.
Pokaż cały komentarz
777 26 maja 2015 12:59:18
22 38
Pokaż cały komentarz
Ukryty ze względu na zbyt dużą ilość negatywnych ocen. Pokaż
kuj 26 maja 2015 16:08:48
12 17
Możesz mieć sporo racji, ale rusz doopę spod kompa, ponieważ nie widziałeś nowych dróg, jakich żaden rząd nie wybudował!
Pokaż cały komentarz
Gość 27 maja 2015 10:46:19
5 7
ludzie którzy nie wiedzą gdzie jest trzeci klawisz od dołu z lewej strony klawiatury sa dla mnie niewaiarygodni
Pokaż cały komentarz
Zły do Projektanta 27 maja 2015 11:23:26
25 9
Ty projektujesz???? Projektował za komuny to mój ojciec - Linię do "Bizonów" w FMŻ w Płocku, skidy do Fiata w Bielsku i Tychach, FUT w Suchedniowie, linię przenośnikową do Poldka w FSO. A ty ur******asz gotowca zwiezionego przez zagraniczną firmę, zaprojektowanego gdzieś u dziamgoli i szpanujesz? Gotowca, którego, za dwa-trzy lata krwiopijca zwinie a robole niech się bujają. Lepiej otwórz kibel i potwierdź swą tożsamość w lustrze wody, koleś.
Pokaż cały komentarz
inżynier 28 maja 2015 09:40:47
22 6
To duże muszą być zakłady skoro je sam projektujesz. P..lisz to ty. Wszystkie huty sprzedane za bezcen, cementownie również, huty szkła, całą Łódź z włókiennictwem i wiele innych dużych zakładów ,rozwalone PGR-y. Za to mamy zagraniczne hale-markety z blachy, stacje benzynowe.
Pokaż cały komentarz
babcianiunia 28 maja 2015 08:44:02
8 5
przyjdzie duda to sie uda on ma to na to da
Pokaż cały komentarz
polka 28 maja 2015 09:26:50
25 10
Wybudowano trochę dróg, żeby goście z UE i nasi popaprańcy mogli wygodnie jeździć. Dla zwykłego obywatela 40 zł za dojazd autostradą do Katowic to połowa dniówki. A wybudowali za co? bo sprzedali wszystko co było polskie. Teraz jeszcze sprzedadzą ziemię, a wy małolaty będziecie się cieszyć, że jeździcie niemieckim złomem.
Pokaż cały komentarz
GOD 28 maja 2015 11:47:21
17 3
Super przykład.. niemiecka fabryka opla
Pokaż cały komentarz
Gość 28 maja 2015 12:01:20
12 0
Ja uważam, że każdy ma trochę racji i powinniśmy się zastanowić nad naszą przyszłością. Ja za rok odchodzę na emeryturę po przepracowanych 45 latach, ale moja emerytura to będzie można powiedzieć na bieżące wydatki. kto z młodych zastanawia się na swoją przyszłością. Elity polityczne uważają, że starzy ludzie napędzą rynek zbytu w Polsce, a uważam, że to młodzież powinna napędzić Polską gospodarkę, a nie chodzić po pośredniakach i szukać pracy. Ja dostanę emeryturę, a który 20-30 latek ma przynajmniej 8-10 lat pracy?
Pokaż cały komentarz
ziut 28 maja 2015 20:14:59
15 3
No to proszę nazwę elektrowni wybudowanej po 90 roku
Pokaż cały komentarz
zk 28 maja 2015 20:21:50
14 3
no właśnie fabryka "opla" bloki energetyczne z Niemiec nie z Elbląga,elektrownie wiatrowe również niemieckie itd. itd itd...
Pokaż cały komentarz
Gość 31 maja 2015 01:17:00
3 3
Oprócz tych beretów na 0.1 mln tępych czewonych baranich łbów
Pokaż cały komentarz
abc 31 maja 2015 11:11:42
11 2
barani łbie to tylko zagraniczne firmy stawiaja i czerpia z tego korzysci
Pokaż cały komentarz
POLAK 31 maja 2015 20:22:11
3 9
Pokaż cały komentarz
Ukryty ze względu na zbyt dużą ilość negatywnych ocen. Pokaż
obserwator 1 czerwca 2015 03:44:38
6 13
Pokaż cały komentarz
Ukryty ze względu na zbyt dużą ilość negatywnych ocen. Pokaż
2 strony medalu 2 czerwca 2015 21:58:29
12 10
Zastanów się co wypisujesz. PRL okradała ludzi wymagając nadludzkiej siły i poświęcenia a w zamian dawała pensję z którą niewiele mogłeś zrobić w kraju a co dopiero u zachodnich sąsiadów albo w pewexie. Ja wykonuję dokładnie tę samą pracę co mój ojciec i wierz mi że jego dorosłe życie było monotonne i nie dorobił się niczego. Ja mam swobodę RP i nie oglądam się wstecz i na innych. Dorabiam się i realizuję marzenia (jak c***asjonaci motoryzacji) a nie jestem nawet na półmetku kariery zawodowej. Chciałbyś pracować za pieniądze za które nie będzie Cię stać na urlop w euro ani na klocki lego? Chciałbyś godzinę policyjną? Zakaz wyrażania swojej opinii - myślisz że byś podobny tekst o przedwojennej RP swobodnie opublikował krytykując PRL? Zatłoczone oblesne autobusy i pociągi? 3 auta do wyboru? Stać w kolejce i wyzywać się z innymi bo za dużo kupuje? Załatwiać sprawy za łapówy? Każdy głupi wybuduje to czy tamto jak będzie miał niewolników zamkniętych w klatce. A na zachód, kraje z dostępem do ropy i kolonizatorów nie ma się co oglądać.
Pokaż cały komentarz
ot co! 3 czerwca 2015 20:38:49
8 5
Bredzisz albo po prostu cynicznie kłamiesz. Kompletnie nic nie wiesz o współczesnym polskim przemyśle. Nie masz też pojęcia w jakim stanie był nasz przemysł pod koniec PRL-u
Pokaż cały komentarz
ot co! 3 czerwca 2015 20:42:39
11 4
w 89r wartość polskiego eksportu wynosiła ok. 14 mld $ dziś ponad 250 mld i to jest wystarczająca odpowiedź na twoje i autora wątku brednie :)))
Pokaż cały komentarz
czar PGRów 3 czerwca 2015 20:46:04
11 2
a propos PGR-ów - przez cały PRL Polska nigdy nie osiągnęła samowystarczalności żywnościowej dziś oprócz siebie żywi pół Europy
Pokaż cały komentarz
??? 3 czerwca 2015 20:47:46
9 1
ciekawe skąd te korki na bramkach autostradowych się biorą skoro jeżdżą po nich wyłącznie goście z UE - przestań łgać.
Pokaż cały komentarz
gosc456 3 czerwca 2015 20:48:40
6 5
Czy sa to polskie fabryki , ktore sa budowane ?? Czy raczej to zachodni kolonialisci buduja by wykorzystac niewolnikow polskich a za gotowy wyrob zgarnac kase taka sama ....jakby wytworzyli to inaczej oplacanie islamisci i biali ciecie zachodu ?!
Pokaż cały komentarz
Krzycho 4 czerwca 2015 10:57:45
1 1
A za czasow PRL-u prawie caly Blok komunistyczny (oczywiscie za czasow dobrej prosperyty, czyli Gierka)
Pokaż cały komentarz
krzych 4 czerwca 2015 20:15:33
6 1
nie musze sprawdzać przedwojenna Polska wybudowała ich kilka i WSZYSTKIE ONE ZOSTAŁY ZMODERNIZOWANE PRZEZ TAMTA POLSKĘ a nie zlikwidowane i tak dla ciebie: sprawdź sobie Polske przed przemianami i Polske powojenna która tamta Polska odziedziczyła, a poza tamta Polska wykonała: linie kolejowe - wybudowane i wyremontowane 24 000 km w tym 7 000 km nowych (koszt wybudowania jednego kilometra to półtorej miliarda) , drogi wybudowana wyremontowano 100 000 km, budownictwo mieszkaniowe wielorodzinne 70 % tamta Polska, 25 % przedwojenna, obecna przez 25 lat 5%. a ty sobie sprawdź - ilość miejscowości które skanalizowano, ilość miast i miejscowości które wyposażono w gaz i elektryczność, sprawdź sobie ilość ludzi na jeden metr kwadratowy pow mieszkalnej, ilość ludzi na jedno łózko szpitalne, ilość bezrobotnych oraz analfabetów i ludzi chorych na choroby z niedożywienia jako spuśćizne Polski przedwojennej dodaj do tego kraj zniszczony w 60 % przez wojne który tamta Polska odbudowała w 15 lat., obecna ma 25 lat i głównym jej osiagnieciem jest ucieczka 10 % społeczństwa, 20 % bezrobocie wsród młodych, milczy sie o bezdomnych których umarło wiecej z zimna niz wynosiła czynna opozycja w komunie. Milczy sie równiez o gruźlicy - w siedem lat po zmianach Polska znalazła sie na siódmym miejscu w przyroscie chorych na gruźlice a gruzlica to choroba z niedożywienia - warto zobaczyć jak wyglada to dzis bo nie wiem.
Pokaż cały komentarz
Kaka 5 czerwca 2015 09:15:42
5 5
KŁAMIESZ. Gdzie masz małe litery? Myślisz że durny tekst, pisany wielkimi, jest bardziej prawdziwy?
Pokaż cały komentarz
Aaa 5 czerwca 2015 16:03:50
5 0
nie krzycz, nie wypada
Pokaż cały komentarz
kazik 5 czerwca 2015 16:28:01
6 2
Za te drogi zapłacisz Ty aż Ci się odechce.W 2016 wchodzi podatek katastralny - rząd będzie wreszcie miał pieniądze na wkład własny do "darmowej dotacji z unii". Sprawdź zadłużenie Polski na stronie ministerstwa finansów, sprawdź zadłużenie ukryte kraju.Wszystko jest na kredyt z ogromnym oprocentowaniem, ktoś kiedyś powie dość, zażąda spłaty i będziesz miał drugą Grecję i Hiszpanię z pięknymi drogami i lotniskami.Sukces kraju nie bierze się z dotacji a z pracy obywateli i polityków.Niestety ci drudzy nie chcą pracować dla Polski a dla zagranicznych koncernów tworząc pod nie prawo.
Pokaż cały komentarz
KISS 5 czerwca 2015 20:58:59
5 1
Dzień dobry.
Z tą żywnością to bajka. Proszę powiedzieć-może mało osób wie-skąd jechały półtusze wieprzowe, które wypadły z ciężarówki na ul.Warszawskiej w Olsztynie? Skąd? Z Danii....
Mało tego, jechały do Zakładów Mięsnych Warmia w Biskupcu, zakładu który notabene jest głównym odbiorcą żywca z Biskupca i szerokich okolic...
Ludzie, nie pier...lcie! Jemy często mięso z Zachodu!
Zachód dba o swoich producentów.... Unia to jest lipa. Zabierają nam, co mamy najcenniejsze- naszą mądrą młodzież!
Dlaczego nikt o to nie walczy?
Pokaż cały komentarz
KISS 5 czerwca 2015 20:59:09
1 1
Dzień dobry.
Z tą żywnością to bajka. Proszę powiedzieć-może mało osób wie-skąd jechały półtusze wieprzowe, które wypadły z ciężarówki na ul.Warszawskiej w Olsztynie? Skąd? Z Danii....
Mało tego, jechały do Zakładów Mięsnych Warmia w Biskupcu, zakładu który notabene jest głównym odbiorcą żywca z Biskupca i szerokich okolic...
Ludzie, nie pier...lcie! Jemy często mięso z Zachodu!
Zachód dba o swoich producentów.... Unia to jest lipa. Zabierają nam, co mamy najcenniejsze- naszą mądrą młodzież!
Dlaczego nikt o to nie walczy?
Pokaż cały komentarz
Oti 6 czerwca 2015 12:34:45
5 2
Pokaz mi Popaprancu co ci dobrodzieje wybudowali pokaz jeden zaklad jedna elektrownie no pokaz jestes pewno jednym z nich co siedzisz w korycie
Pokaż cały komentarz
Gość 10 czerwca 2015 18:23:23
3 0
wyłącz CapsLock - co za buractwo
Pokaż cały komentarz
Gość 13 czerwca 2015 13:47:53
3 0
Krzych, naucz się pisać małą czcionką. Internautom będzie łatwiej czytać.
Pokaż cały komentarz
Joaśka 15 czerwca 2015 00:13:34
1 0
Brawo! W pełni popieram.
Pokaż cały komentarz
Gość 18 czerwca 2015 19:31:37
1 2
A przed wojną to nawet telewizory były lepsze!
Pokaż cały komentarz
Reksio 19 czerwca 2015 09:17:39
2 0
Stek bzdur! Polska zwiększyła eksport o 2000% (dwa tysiące procent) od początku lat 90-tych. Aż się gadać nie chce jak takie bzdety czytam. Doucz się Krzych. Za komuny średnia pensja w Polsce wynisła 9 $ (dziewięć dolarów), dzisiaj to grubo ponad 1000 $ (tysiąc dolarów)
Pokaż cały komentarz
Alex 24 czerwca 2015 16:29:04
1 0
Jesteś zwykłym kretynem. Przyszłość nie należy do wielkich molochów zatruwających na potęgę środowisko, tylko do małych i średnich firm. Niepotrzebne są nam twoje huty i elektrownie, to se ne wrati !
Pokaż cały komentarz
Gość 2 lipca 2015 13:46:02
0 1
A pozoranci z Gromu "pofikali w Iraku,i Irak zablokowal -prawie dwa miliardy dolarow-i napewno je nigdy nie odda-magazyny i rozpoczete budowy przekazali Niemcom i Francuzom,BO ONI NIE FIKALI!!!!!!!!!
Pokaż cały komentarz
juzas 31 lipca 2015 13:43:46
0 0
Konsumpcjonizm i nic więcej. A co to takiego ojczyzna? Nie bardzo chyba rozumiesz. 3 auta do wyboru - polskie auta. Godzina policyjna - raptem półtora roku stanu wojennego, więc nie kompromituj się. O łapówkach raczej się nie wypowiadaj, bo kiedyś za "łapówę" to się kafelki do łazienki załatwiało, a teraz stadion narodowy. Nie oglądasz się wstecz i na innych? Widać, bo przeszłości wiesz nie wiele, a troszczysz się WYŁĄCZNIE o siebie, swój kraj mając w d......
Pokaż cały komentarz
rik 9 sierpnia 2015 21:47:18
1 0
Reksiu głupku co ty za bzdury piszesz. Z twoich wyliczeń wynika, ze dzisiaj jest 111 razy lepiej niż za komuny. Polska zwiększyła eksport o 2000%. Proszę podaj co takiego Polska eksportuje. Synku zwiększył się eksport z Polski ale to dzięki eksportowi firm zagranicznych które tu produkują.
Pokaż cały komentarz
Gość 22 maja 2015 16:24:21
564 76
Jak będzie kosztowała 30tys-40tys zł, to warto się zastanowić. Jestem patriotą, ale Chińskie czy Hinduskie podobnej klasy samochody można kupić za 25-30 tysięcy....
Pokaż cały komentarz
PB 22 maja 2015 18:45:59
23 11
Szacuje ze cena oprze się o 80 tysięcy PLN
Pokaż cały komentarz
klm 22 maja 2015 21:17:18
47 5
Wartość auta 30.000zł PLUS podatki i NIKT jej nie kupi.Przegięcie podatkowe w Polsce,nie da się nikomu rozwinąć..Zus wszystko zabije.
Pokaż cały komentarz
Gość 22 maja 2015 21:52:43
26 6
mi się nie podoba. ale jakby kosztował ze 20 tysięcy to bym brał. bo za tyle można wyprodukować i mozna zwolnić z podatku naszą produkcję. niestety gościu na filmiku podkreślił że to nie ma być auto dla tych co patrzą na cenę..czyli będzie drogo
Pokaż cały komentarz
Kris do Gości - patrioty 22 maja 2015 22:03:16
36 4
Niestety, tak myśląc nie jesteś patriotą! Nie oszukuj się!! Kupując chińskie dajesz im zarobić i budujesz im miejsca pracy! Pomyśl logicznie jeżeli na początku każdy kraj ma np. po 100 000 EU a ty u nich kupisz auto za 30 000 EU to oni mają 130 000EU a Twój kraj już tylko 70 000 EU czyli oni mają prawie jeszcze raz tyle!!! Dlatego Niemcy są bogaci bo zarabiają jeszcze raz tyle co Polacy i mogą iść wcześniej na emeryturę!!! To tak w dużym uproszczeniu! Dalej uważasz, że jesteś patriotą?
Pokaż cały komentarz
or 23 maja 2015 00:02:14
34 1
hm kompozyt i aluminium to nie bedzie tanie ale jesli wstawia trwały silnik to samochód nie do zajechania - bo nie rdzewieje, więc mozna wydac wiecej niz za porównywalny model, poza tym 950 kg i 150 km to juz na prawde powinno nieźle tylko skoro masa tak niska to pewnie downsizing i d...a z trwałosci, powinni poszukać wolnossącego beznyniaka klasyka 1.6 16v v-tec od hondy może byc spoko do 160 kM km i nawet jesli będzie wazyło wiecej troche to i tak pewnie ze sto kg mniej iz konkurenci. taka civiczka w polskim wydaniu z aluminium i kompozytu byłaby spoko.
Pokaż cały komentarz
Teofil 24 maja 2015 04:28:56
6 36
Pokaż cały komentarz
Ukryty ze względu na zbyt dużą ilość negatywnych ocen. Pokaż
hycel 24 maja 2015 09:50:17
21 1
Teofil, dziecino polaczkowych rodziców a tym samym polaczkowy "inteligencie" tak się zastanawiam czy czasami nie jesteś ruskim "trollem" i za te "pewnie to.....", czy "tamto....." to putin ci płaci za takie idiotyzmy. "Napewni" jak piszesz, ten syf jest obecnie jak nie z wyprodukowanych to ze zmontowanych najnowszych elementów i podzespołów już istniejących marek światowych producentów aut, ogarniasz? Potrafisz to sobie wyobrazić, masz czym?
Pokaż cały komentarz
dsvds 24 maja 2015 10:02:22
2 4
Ponoć cena ma wynosić około 50 tyś.
Pokaż cały komentarz
bambo75 24 maja 2015 15:57:50
7 19
Pokaż cały komentarz
Ukryty ze względu na zbyt dużą ilość negatywnych ocen. Pokaż
bambo75 24 maja 2015 15:58:31
4 13
Pokaż cały komentarz
Ukryty ze względu na zbyt dużą ilość negatywnych ocen. Pokaż
mechanik 26 maja 2015 19:19:29
7 3
Czy ty masz pojecie czym jest chinski czy hinduski pojazd. Po dwoch latach kazda srubke musisz odkrecac z palnikiem w reku, a i to ryzykujesz ze sie ukreci. Dlugie podroze? uwazaj bo sie otrujesz oparami materialow tapicerki itd. No ale cos za cos. Normalka.
Pokaż cały komentarz
jędrek mędrek 26 maja 2015 22:04:12
5 1
dobrze kombinujesz, ale trzeba jeszcze dodać, że oni mają pieniądze a ty samochód, oni wyprodukują kolejny a ty już go nie kupisz bo masz i prawdopodobnie to 30000E zawiera w sobie "jakieś" koszty, tak czy srak lepiej kupić nasz
Pokaż cały komentarz
and 31 maja 2015 12:23:47
2 2
aha... a jak przepchną tego vteca przez normy spalin? nawet honda robi już turbo....
Pokaż cały komentarz
gosc 31 maja 2015 19:53:35
3 0
to tak jakby pan kupił chinski skuter bike-city taki miałem wydałem na niego 2400zł a sprzedałem za 300zł imiał przejechane8000km a do tego utrzymany nie chce o tym pisac ale jak ma ktoś coś z motoryzacji kupować bron bożetylko nie chinoli
Pokaż cały komentarz
aaa 31 maja 2015 21:33:21
0 2
dlaczego twierdzisz że jest ograniczona liczba kasy w systemie ,,,, pomyśl to nie tak na świecie mocarstwem są te kraje które produkują kasę będące dla reszty atrakcyjne , a w zasadzie są bez wartości .... to tzw paciorki i korale dla czarnych z Afryki gdy sprzedawali swoich do niewoli
Pokaż cały komentarz
Gość 2 czerwca 2015 12:33:41
4 1
No tak, bo oczywiście samochód z segmentu coopera, z ramą, silnikiem 150 KM oraz karoserią ze stopów lekkich i kompozytów będzie kosztował 30 tyś. zł. ... Za tyle to sobie możesz kupić, ale fiata pandę.
Pokaż cały komentarz
JK 19 czerwca 2015 06:26:01
0 0
Przed wojna (WW2) kazdy wiedzial , ze nalezy kupowac polskie produkty, nawet jak byly troche drozsze od importowanych...z tym, ze za tym szla i jakosc. Jesli to nie zawiedzie tutaj, to uwazam, ze wydanie powiedzmy ekstra 10% -20% nie bedzie az taaakim wysilkiem. Ale bedziemy odbudowywac polska motoryzacje ! Z produkcja seryjna ceny sie obniza a jesli firma zainwestuje w jakosc to ma szane...ale trzeba ich spolecznie wesprzec! Miejmy nadzieje ze nie zostanie to tylko tzw pink elephant...Gratujuje odwagi producentom ! Mam nadzieje ze rozpoznali wystarczajaco rynek.
Pokaż cały komentarz
Alan 31 lipca 2015 13:15:42
1 3
Nie będzie kosztowac 30-40 tys, zresztą poczytajcie sami:
http://www.motofakty.pl/artykul/syrenka-z-kutna-trwaja-ostatnie-testy-video.html
Pokaż cały komentarz
wesoła od rana 22 maja 2015 19:29:58
335 25
Jak dla mnie to będzie chyba super,od niedawna jeżdżę moją wymarzoną ,,suzi" ,To czekamy -nareszcie coś naszego.
Pokaż cały komentarz
spitfire 25 maja 2015 19:38:24
2 1
mówimy tu o syrenie, ale suzi są spoko
Pokaż cały komentarz
grz 26 maja 2015 17:39:51
2 3
r***ne cie w twojej gownianej suzi chcesz tego?
Pokaż cały komentarz
Gość 2 czerwca 2015 18:33:35
0 0
Iñformacje polska
Pokaż cały komentarz
ja 23 maja 2015 07:56:34
318 38
Brawo ,tak powinno być ,nasza motoryzacja ,ale wcześniej z zniszczenie gospodarki powinni zapłacić jej zdrajcy ,
Pokaż cały komentarz
byś 26 maja 2015 16:10:13
1 1
"Ja" i "mój", to wielki ...j!
Pokaż cały komentarz
lenio 28 maja 2015 11:41:36
0 0
ja- Na razie nie wiesz, czy Polacy zaakceptują nową Syrenkę i czy cena będzie adekwatna do standardu wyposażenia i wykonania a nie do faktu ze jest egzemplarzem kolekcjonerskim. Mamy już na tej zasadzie Warszawę, Arrinerę, która marka następna?
Bardzo łatwo ferujesz wyroki. Też masz jakiś?
Pokaż cały komentarz
Jan Zbędny 28 maja 2015 11:55:54
3 0
Nie jesteśmy szanowani we własnym kraju przez elity polityczne, więc miejcie trochę szacunku dla innych. Polska myśli techniczna jest ceniona na całym świecie tylko nie w Polsce.
Pokaż cały komentarz
lenio 28 maja 2015 12:34:24
0 0
Jan- Czy w dziedzinie motoryzacji, też jesteśmy mistrzami myśli technicznej?
Mieliśmy 1 (słownie jeden) samochód osobowy polski który odegrał jakąś role w motoryzacji polskiej, cała reszta była efektem umowy licencyjnej z Włochami. Jeżeli to auto nie będzie przynajmniej tak dobre jak Toyota lub Fiat, to szkoda zachodu. Pierwsze "dobre" samochody wyszły by z tej fabrykidopiero po około 20 latach. Przy obecnej konkurencji oznacza to dopłacanie do produkcji lub wyśrubowanie ceny jak za Rolls RoYce'a
Pokaż cały komentarz
as 14 czerwca 2015 12:11:23
0 0
Masz racje. Tacy jak Np pan Jaworski z PiS, który doprowadził do całkowitego zamknięcia stoczni wtedy, gdy mozna było jeszcze ją uratowac.
Pokaż cały komentarz
Danziger 22 maja 2015 15:01:09
263 57
Kilka rzeczy bym zmienił zaokrąglił dolna krawędź maski, wlot powietrza zrobił w obłym kształcie z chromową ramką, może zderzak chromowy i uwypuklił przednie migacze, szybę z przodu zmienił na bardziej wypukłą bo z takimi grubymi słupkami to trzeba się będzie wychylać na boki na zakrętach żeby widzieć co się dzieje przed nami, ramka drzwi wiem ze miało to nawiązywać do pierwowzoru ale słabo to wyszło nie pasuje do Lini dachu, reszta to detale, np. chromowe obwódki lamp przednich, bocznych kierunków chromowe lusterka w stylu retro, i pokusił bym się o emblemat stylizowany na FSM, ale generalnie jak na prototyp to naprawdę fajnie się prezentuje, jeszcze daleka droga ale nareszcie coś się dzieje !
Pokaż cały komentarz
Koneser 22 maja 2015 16:04:37
10 5
Zaokrąglił? Chyba zaostrzył rysy auta. Tak to byś tylko zepsuł całe auto. A chrom.. Wygląda ładnie wyłącznie jako obwódka szyb i nic wiecej. Jeśli byłoby go więcej to auto wyglądałoby jak kicz i tandeta.
Pokaż cały komentarz
ed 23 maja 2015 08:07:53
10 0
zgadzam sie, jak dla mnie również dach jest poprowadzony zbyt kwadratowo, a przy takich grubych słupkach można by sie pokusic o drzwi bez ramki wokół szyby, ni ten przód wygląda na niedokończony...
Pokaż cały komentarz
ifa 23 maja 2015 17:28:52
0 0
masz rację ed.
Pokaż cały komentarz
spitfire 25 maja 2015 19:37:09
2 0
za dużo coś tego
Pokaż cały komentarz
były posiadacz 26 maja 2015 17:30:28
2 1
dodałbym tylne drzwi, dla wygody pasażerów
Pokaż cały komentarz
Gość 26 maja 2015 22:51:49
2 8
Pokaż cały komentarz
Ukryty ze względu na zbyt dużą ilość negatywnych ocen. Pokaż
Ja wiem 3 czerwca 2015 20:41:27
4 1
zanim wciśniesz guzik pomyśl czy nie warto w sobie czegoś zmienić
Pokaż cały komentarz
Ja wiem 3 czerwca 2015 20:39:32
4 0
zanim wciśniesz guzik pomyśl czy nie warto w sobie czegoś zmienić
Pokaż cały komentarz
Gość 4 czerwca 2015 10:27:22
1 7
Pokaż cały komentarz
Ukryty ze względu na zbyt dużą ilość negatywnych ocen. Pokaż
zabójca debili 10 czerwca 2015 21:07:09
3 1
nie napinaj się na zmiany. To coś NIGDY nie trafi do produkcji. Moze zamiast wsiowego i badziewnego chromowania zderzaków zapytaj jaki i CZYJEJ PRODUKCJI będzie toto miało silnik
Pokaż cały komentarz
pozdro 11 czerwca 2015 20:34:25
1 0
Drzwi boczne, przedni górny róg... rama kąt ostry (kant) a uszczelka ładnie po łuku. Syrena miała tam łuk! Zderzak przedni zbliżyłbym do zderzaka w Cinquecento. Tylni też.
Halo!
A nazwę zmieniłbym z "Syrenki" na "Skarpeta", dobrze się kojarzy, marketing lepszy.
Pokaż cały komentarz
Gość 30 czerwca 2015 20:18:11
0 0
czy można dobudować piętro ?
Pokaż cały komentarz
miś bareja 23 maja 2015 17:42:43
229 56
Ten projekt odpowiada żywotnym potrzebom całego społeczeństwa.Patrzcie to jest nasze,przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo.To jest Syrenka w oparciu o dotację z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.(4,5 miliona) Do jesieni zgnije na świezym powietrzu.I co się wtedy zrobi? Protokół zniszczenia....Ktoś ma łeb:)
Pokaż cały komentarz
niefan 25 maja 2015 08:45:22
8 3
fajne ...bierz sie chlopie za trzecia czesc:)
Pokaż cały komentarz
bobi 31 maja 2015 21:43:33
13 5
Hehe najlepsze jest to, że zrobili do niego kawałki laminatu, które można w pierwszym lepszym warsztacie wyrobić. Reszta zzewnątrz. Choćby obowiązkowy w UE ESP i cała reszta systemów bezpieczeństwa. Silnik musi spełniać aktualnę normę Euro... Kto się będzie takim paprochem zajmował... Producenci na pewno nie. Ściema za którą wyciągneli 5 mln złotych. Może niech zaczną wskrzeszać kineskopowe telewizory, Kasprzak itp. badziew.
Pokaż cały komentarz
klops 2 lipca 2015 13:16:14
0 0
beznadziejne to to coś i w detalach jak i bryła nieforemna, nieproporcjinalna, stara syrena miała akurat idealną foremną bryłę czym sie bardzo pozytywnie wyróżniała na tlr innych nadwozi typu pontonowego tamtych czasów.. to cos gorzej wygląda jak garażowy tuning
Pokaż cały komentarz
proletariusz 6 czerwca 2015 10:23:06
3 3
auto miejskie? 90-150KM i 170-180 km/h ........a do jakiego to miasta? Zapewne chodzi o miasto przyszłości, ale trzeba będzie dorobić skrzydła. Prawda jest taka, że wyniumano kasę na projekt, który projektem pozostanie. Nasze motoryzacyjne projekty są tym samym co nasze projekty militarne. Nie miałbym nic na przeciw, gdyby taki projekt powstawał w firmie, która za 2-5 lat zamierza produkować konkurencyjne auto typowo miejskie: 50-70 kM i max 120 km/h. Takie małe, 2 miejscowe z relatywnie sporym bagażnikiem, napędzane 'ekologicznym' silnikiem a dedykowane lokalnym handlowcom i na dojazd do pracy, kosztujące 20 tys. zł. Niestety, nie mam wątpliwości, nic takiego nie powstanie...założenia!
Pokaż cały komentarz
Gość 6 czerwca 2015 22:24:49
8 4
Masz rację to cuchnie przewałem na kilometr . Zrobią 5 sztuk wycenią na 79999pln a potem ogłoszą zamknięcie projektu "z powodu niskiej siły nabywczej ludności" . Auto po prostu jest ohydne ,wygląda jak samoróba zrobiona na odwal . Dla Polski njalepsze byłoby odkupienie linii produkcyjnej jakiegoś kei-cara made in Japan np wycofywanego u nich i produkcja w ekonomicznej wersji w kraju. Małe , tanie w utrzymaniu ekologiczne z wersją dostawczo-użytkową .
Pokaż cały komentarz
Ryś 9 czerwca 2015 13:48:36
6 1
Hej, młody junaku, smutek zwalcz i strach,
Może na tym piachu za 30 lat,
Przebiegnie, być może, jasna, długa, prosta,
Szeroka jak morze Trasa Łazienkowska…
Pokaż cały komentarz
romanos 19 czerwca 2015 05:21:06
1 0
miś
Pokaż cały komentarz
uj 19 czerwca 2015 09:32:40
3 0
dokladnie a lemingi mysla ze to tak na powaznie ! ktos robi kolejny walek !
Pokaż cały komentarz
universal67 19 czerwca 2015 18:17:43
2 0
Maska jest ok regenerują koszty ,pomyśl od strony kieszeni .Dodatki chrom jak najbardziej ok. do grubych słupków nie czepiał bym się bo bmw ma jak pustaki grube .
Pokaż cały komentarz
Pokaż więcej komentarzy
Nowe pieniądze z UE dla przedsiębiorców. Sprawdź, jak je otrzymać

Nowe pieniądze z UE dla przedsiębiorców. Sprawdź, jak je otrzymać

W nowej finansowej perspektywie unijnej więcej pieniędzy będzie przeznaczone na wsparcie dla przedsiębiorców w postaci instrumentów zwrotnych. Czyli nieco odmiennie niż poprzednio. Różnice tłumaczy
Unijne środki czekają na przedsiębiorców. Wnioskuj nawet na drugim końcu Polski

Unijne środki czekają na przedsiębiorców. Wnioskuj nawet na drugim końcu Polski

Webinarium testowe widok

Webinarium testowe widok

Unijne pieniądze dla firm. Bez zbędnych formalności!

Unijne pieniądze dla firm. Bez zbędnych formalności!

Już za kilka miesięcy zostaną rozpisane pierwsze konkursy na pieniądze dla przedsiębiorców, w ramach kolejnej transzy funduszy unijnych, zaplanowanych na lata 2014-2020. Tym razem pieniądze mają się

pokaż więcej