Daj rozpędzić swój biznes w akceleratorze

fot: (Pixabay.com/Domena Publiczna)
Chcesz nadać pęd swoim biznesowym pomysłom? Chcesz, żeby twoja firma z rozmachem wkroczyła na rynek? Być może akceleratory biznesu są właśnie dla Ciebie.
Zdarza się, że w głowie pojawia się znakomity pomysł na biznes. Co jednak z tego, jeśli brak funduszy na rozpoczęcie prac nad produktem albo ma się znikomą wiedzę na temat tego, jak wprowadzić go na rynek. Tymczasem jest na to sposób - to akceleratory biznesu. Ich rolą jest nadanie pędu przedsięwzięciu i pomoc w szybkim rozwoju „raczkującej” firmy, tak zwanego start-upu.
Wiedza jest najważniejsza
Zaczyna się od poszukiwania startupów z innowacyjnymi pomysłami na biznes. Część z nich zgłasza się sama, część jest znajdowana np. na różnego rodzajach konkursach. Jeśli pomysł produktu oferowanego przez start-up jest według inwestorów rokujący i ma szansę zaistnieć na rynku zagranicznym zaczyna się współpraca.
Co daje młodej firmie akcelerator? Z jednej strony wiedzę i know-how niezbędne do prowadzenia biznesu. Świetny przykład to akcelerator założony przez Innovation Nest (jeden z wielu funduszy, który korzystał z unijnych pieniędzy). W ofercie akceleratora był... - dostęp do ponad 50-ciu amerykańskich i europejskich ekspertów z różnych obszarów biznesu dzięki czemu mogą pozyskiwać wiedzę od bardziej doświadczonych specjalistów, specjalistyczne warsztaty podczas których zespoły mające podobne problemy starają się je rozwiązać – wylicza Michał Kalina z Innovation Nest.